Smyckesgatan

Började dagen med att jag och Rosanna försov oss. Idag fick jag prata om feminister och politik i skolan, kanske inte riktigt min grej. Gick inte så bra. Rosanna kämpar på, hon har köpt sig en barnbok på franska som hon övar med. Efter skolan promenerade vi bort till Le Marais i ösregnet för att hitta lite kläder. Mitt i allt letande efter en bra klädaffär hamnar vi på någon konstig smyckesgata, det var en hel lång gata med en massa butiker som bara sålde smycken till utförsäljare, vi hade hamnat helt fel. Några timmar senare var vi hemma, jag hittade en tröja på stan och Rosanna inget. Ikväll blev det lite vin på ett mysigt ställe nära oss, nu ska vi sova eftersom imorgon är det skola igen. // AJ & Rosanna 







Kommentarer
Postat av: camilla

första bilden är underbar! känns så...typiskt paris! de enda som fattas är eifeltornet i bakrunden!

2010-03-31 @ 17:28:10
URL: http://camillarudholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0